Negocjacje ugody między Facebookiem a Federalną Komisją Handlową trwają w najlepsze. Czy w końcu ochrona prywatności użytkowników serwisu się zmieni? Miejmy nadzieję, że Facebook w końcu zostanie zobowiązany do działań, a użytkownicy odetchną z ulgą. 

Federalna Komisja Handlowa w Waszyngtonie jest w trakcie negocjowania z Facebookiem ugody, która zobowiązywałaby firmę do wzmocnienia swojej polityki ochrony prywatności użytkowników. Zgodnie z nowym raportem „Politico”, ochrona ta miałaby zostać zapewniona poprzez utworzenie nowych stanowisk pracy skoncentrowanych na prywatności.

Postanowienia ugody nie zostaną wprowadzone w życie, dopóki Komisja oficjalnie nie ogłosi faktu jej zawarcia. Według doniesień Facebook zgodził się już na utworzenie nowej komisji ds. nadzoru prywatności, która ma obejmować również członków zarządu Facebooka. Mark Zuckerberg ma także utworzyć nowe stanowisko pracownika ds. zgodności”, odpowiedzialnego za sprawowanie nadzoru nad tym, w jaki sposób Facebook chroni prywatność danych użytkowników.

Prywatność na Facebooku
Fot. Facebook

Komisja ds. Nadzoru prywatności miałby co kwartał weryfikować praktyki prywatności Facebooka. Mówi się również o stanowisku zewnętrznego nadzorcy, działającego zarówno dla komisji ds. nadzoru prywatności Facebooka, jak i Federalnej Komisji Handlowej. Ta osoba analizowałaby, czy firma przestrzega polityki prywatności na Facebooku.

Facebook ujawnił w zeszłym tygodniu, że spodziewa się kar grzywny w wysokości nawet 5 miliardów dolarów za niewłaściwe czynności związane z polityką prywatności firmy. Wielu obserwatorów uważa grzywnę za stosunkowo niewielką w porównaniu do 6,8 miliarda dolarów zysku kwartalnego Facebooka.